הקירות לובשים צבע – טרנדים בצביעת הבית

פעם היינו מסתפקים בסיד לבן, אבל היום צביעת קירות הבית היא ללא ספק טרנד אופנתי עם לא מעט התלבטויות. אם אתם לקראת שיפוץ או שסתם בא לכם לרענן את מראה הבית, כדאי שתכירו את הטרנדים החמים בצביעת הקירות…

צבעים הם חלק חיוני ובלתי נפרד מהחיים שלנו; החל בצבעי האוכל שלנו שמעוררים בנו את התיאבון, דרך הגוונים הטבעיים של הנוף הסובב אותנו וכלה בסביבה הטבעית של כל אחד מאיתנו. אחד התחומים בו חלה מהפכה אמיתית בשנים האחרונות הוא תחום צבעי הקיר. אם פעם כמעט כל הקירות בבית היו צבועים בלבן או בז’, היום כבר אפשר לבחור בין מאות גוונים שונים, מרקמים ייחודיים ואפקטים נוצצים – וזה כמובן הופך את תהליך הבחירה למורכב יותר.

צבעים הם ללא ספק עניין של אופנה – גם כאשר מדובר בקירות. החיפוש אחר הגוון הבא מתחיל בדיון מורכב, פילוסופי כמעט, המביא אל שולחן העבודה את הנושאים המעסיקים את מרבית המין האנושי בנקודת הזמן בה מתקיים הדיון; השפעות כלכליות, סביבתיות, אקולוגיות, סגנונות חיים ועוד – כולם באים לידי ביטוי בצורה, בחומר, בטקסטורה וכמובן – בגוון.

הגוונים הנכונים

אחד הטרנדים השולטים בתחום הצבע הוא המגמה הירוקה אשר מתרחבת אל מעבר לעולם הטבע, ועוסקת גם באיכות האוויר שאנו נושמים ובטיב המים שאנו שותים. המגמה באה לידי ביטוי בגווני ירוק מעומעמים, וכן בגווני כחול ותכלת בעלי נטייה לאפרפרות. הטקסטורות גסות ושואבות את השראתן מחומרים טבעיים כגון משי פראי, פשתן, קנבס ועוד. פן נוסף של המגמה הירוקה הוא החזרה אל החיים העירוניים; כאן ניתן למצוא מבחר רב של גווני אפור, השואבים השראתם מחומרי הבנייה העיקריים: בטון, אספלט ומתכת. הדינמיות והחיים השוקקים בעיר מקבלים חיזוק באמצעות שימוש בשפה הגרפית של סימני הדרך והשילוט, ומציגים גוונים חזקים של צהוב וכתום בגימורים בעלי ברק גבוה, בעלי זיקה לעולם הפלסטיקה והוויניל.

פן אחר של המגמה הסביבתית היא הניגוד בין הגישה הגלובלית וההתאמה המקומית, מה שיוצר סגנון חדש: “גלוקאלי”. אנו שואבים את הידע ממקורות אוניברסליים כגון האינטרנט והרשתות החברתיות, אולם בסופו של דבר “חוזרים הביתה”. מגמה זו באה לידי ביטוי בעירוב של תרבויות פיוז’ן: הזרקור מופנה מחד גיסא אל הנופים הפראיים של הסוואנות בדרום אפריקה, שמהם אנו שואבים גוונים של חום, אדום וצהוב אתניים ובוהקים. ומאידך, אנו מסתכלים על מדינות מזרח אירופה והקווקז ומאמצים מהם עיטורים דמויי תחרות מאזור הקווקז, בבושקות ועוד.

כיוונים בצבע

החיים העירוניים במאה העשרים, ממקדים את תשומת הלב אל פנים הבית שמהווה מפלט מהמולת היום-יום. על רקע המשבר הכלכלי, ניכרת הצטמצמות מסוימת בנטייה להתהדר בגימורים נוצצים ובוהקים; הגוונים הופכים עמוקים ודרמטיים יותר – לכיוון אדום-יין וחום-שוקולד, כאשר אליהם מצטרפים ברוח הווינטאג’ גם גווני זהב מיושן, ברונזה ופיוטר, גוונים שכביכול התיישנו עם השנים ואיבדו מעט מזוהרם אך לא מיוקרתם. מנגד, נמצאת המגמה ההפוכה לחיי העיר התוססים. אלו שמסתייגים מההמולה והשאון מוצאים מפלט במחוזות הכפריים, או אפילו מרחיקים לכת אל עבר הטבע הפראי והמרוחק. הצבעים כאן הם הגוונים הטבעיים הסובבים אותנו; גווני כפר חמימים ונעימים, או גוונים המאפיינים את איתני הטבע: מים, שמים ואדמה.

שובו של הלבן

החיפוש אחר מראה “נקי” לחלל הפנים של הבית, החזיר אל האופנה את הצבע הלבן; זהו לא אותו סיד מוכר ונטול ברק, אלא גוונים שונים ומתוחכמים של הלבן הקלאסי – מגימור מבריק ובוהק, ועד שימוש בטקסטורות עדינות וייחודיות שנועדו לתת לגוון הלבן מעט עומק. השימוש בלבן נועד ליצור מראה מינימליסטי מחד, ובו בעת להדגיש פריטי ריהוט ועיצוב צבעוניים בחלל החדר.

סגנונות מובילים בצבע

הסגנון העירוני [Urban] משקף את החיים הקצביים והתוססים במטרופולין הגדול. ההשראה לגוונים הטרנדיים בסגנון העירוני מגיעה מעולם חומרי הבנייה של העיר כמו בטון, אגרגטים ומתכת: גווני אפור וגוונים טבעיים של חומרי הבניה לסוגיהם, לצד צהוב חזק של שלטים וסימוני דרך. הטקסטורות נעות בין משטחים מנצנצים ומבריקים מאוד, לבין משטחים מחוספסים.

הסגנון הכפרי [Country] מתאים לכל מי שאוהב את החמימות והנועם של חיי הכפר, למי שמתרפק על הפסטורליות והשלווה של חיק הטבע. המראה הכפרי-אותנטי מתקבל משילובי גוונים ססגוניים, בהשראת הצמחייה הים-תיכונית: ורוד בוגנוויליה, צהוב חמנייה ועוד. הסגנון הכפרי בא לידי ביטוי בטקסטורות גסות ומחוספסות, לצד אפקטים המעניקים מראה מיושן – לקירות ולפריטי העץ והמתכת.

הסגנון היוקרתי [Exclusive] מתאים לכל מי שיש לו אהבה לדרמה… הגוונים שואבים השראה מעולם התיאטראות העתיקים של פריז ולונדון, שכל כולם משדרים יוקרה, הוד והדר. הגוונים חמימים ועמוקים, הניואנסים מתקבלים ממתכות שמתיישנות היטב כגון זהב עתיק ונחושת לצד גווני אדום יין. הטקסטורות עשירות בדוגמאות דמויות טפט או מעוטרות בעזרת שבלונות.

הסגנון הטבעי [Nature] מהווה חלק מהתחזקות המגמה האקולוגית: הבנייה הירוקה והשימוש באנרגיות חלופיות כגון אנרגיה סולארית, יוצרים פלטת גוונים בהירה ומוארת לצד טקסטורות טבעיות כגון טיח מינרלי, סווייד ועוד. כשהגוונים מאופקים ושקטים יחסית, הניואנסים של הטקסטורה הם אלו שעושים את ההבדל: ניתן ליצור מראה מתוחכם באמצעות שימוש במגוון מרקמים: מט, משי, מחוספס, וכן הלאה.

הסגנון האתני [Culture] מושפע מהקסם של תרבויות רחוקות כגון סין, יפן ורוסיה, ומסגנונות הארט-דקו של תחילת המאה ה-20. הגוונים עשירים, עמוקים וססגוניים. הגימור הוא בעל ברק גבוה או בעל מראה מתכתי המחזירים את האור והופכים את הגוונים לחיוניים עוד יותר.

הסגנון ההוליסטי [Spirit] מושפע מיסודות הטבע; האוויר השקוף, המים הצלולים, האדמה החמימה. הגוונים בהירים ורעננים ומשרים אווירה מלטפת ומרגיעה. כחלחלים של מים ושמים, ירוקים של לבלוב וכתמתמים של אדמה. הגימורים שקופים למחצה. מבריקים ומחליפים-גוונים, כמו כנפי פרפר.

בברכה,

המומחים של Divani Center

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email