אוהבים לארח? כך תבחרו פינת אוכל חדשה

בעידן הריאליטי שבו האוכל מקבל משמעות חדשה, הופכת פינת האוכל מאזור שעוצב עד כה בשמרנות, למרכיב משמעותי ביותר בעיצוב חלל המגורים המודרני. הנה כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים פינת אוכל חדשה…

אנחנו חיים בעידן שעוסק הרבה באוכל; מדברים על אוכל, חושבים אוכל, נפגשים סביב אוכל, ואפילו חלק נכבד מלוח השידורים בטלוויזיה מוקדש לבישול וגורמה. פינת האוכל המסורתית, סבלה שנים ארוכות ממראה “כבד” שהתאפיין משולחן עץ מלבני עטוף בגווני חום וסביבו שישה כסאות. מלאכת העיצוב הושארה על פי רוב לאגרטל שבמרכז, לנברשת שמעל ולמפה שעל השולחן…

היום, כשהאוכל במרכז העניינים, זוכה פינת האוכל לעדנה מחודשת ולתשומת לב עיצובית יוצאת דופן. שימוש בחומרים עדכניים, עיצובים שוברי מוסכמות וצבעים פורצי גבולות של כל מה שהכרנו עד כה. אז איך בעצם מחליטים איזו פינת אוכל הכי מתאימה לנו? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט איזו פינת אוכל תתאים בדיוק לאופי ולעיצוב הבית שלכם, ותעשה לכם חשק לארח.

אז איך בוחרים פינת אוכל?

נתחיל מההתחלה; הנראות, החומרים והעיצוב עומדים כמובן בבסיס קבלת ההחלטה; מעבר להתאמה לקו העיצובי של הבית בכללותו ולזה של הסלון והמטבח, צריך לקחת בחשבון את מספר בני המשפחה, על גודל פינת האוכל (לא לשכוח לקחת בחשבון את הכיסאות), על מספר האורחים שאתם צפויים להזמין בחגים או באירועים, וכו’. זכרו שהגודל הבסיסי של השולחן צריך להתאים לגודל החלל שבה תמוקם פינת האוכל ביום יום. לאחר מכן, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:  מה גודל השטח המקסימלי לפינת האוכל בזמן אירוח? האם החלל תחום בקירות, האם יש עצמים אחרים שיכולים להגביל אתכם בבחירה או בהרחבת השולחן בעת הצורך? האם דרכי הגישה תהיינה מספיק נוחות? האם יש קיר שאליו תוכלו להצמיד את השולחן באירוח בסגנון “בופה”, וכו’.

קטנה או גדולה? עגולה או מרובעת?

לאחר שעניתם על כל השאלות, תוכלו לדעת אם עליכם לבחור פינת אוכל קטנה אשר יכולה להיפתח בעת הצורך, או פינת אוכל גדולה ומאסיבית שמתכתבת עם העיצוב הכללי של החלל. פינת אוכל עגולה, מלבנית, אובלית או אולי מרובעת. אם מדובר בכמות גדולה של סועדים ובחלל גדול, אז הצורה האובלית תוכל להכיל הכי הרבה אנשים סביב השולחן. לחלל קטן תתאים פינת אוכל מרובעת או עגולה. ישנן פינות אוכל במידות קבועות, או כאלה שנפתחות בתצורה שונה.

צורה וחומרי גלם

לאחר שהגעתם להבנה איזה גודל, צורה והרחבה אתם רוצים, כדאי להגיע אל אחד מסניפי דיבאני סנטר; עכשיו עוברים לחלק העיצובי. כשמדובר בעיצוב מודרני, פינת האוכל מתמזגת לרוב עם המטבח, ויחד הם מהווים חלל פתוח אחד. לכן, העיצוב של שני האלמנטים צריך להתאים אחד לשני מבחינת הסגנון, חומרי הגלם והצבעים השולטים בחלל. ההמלצה שלנו: להגיע לסניף עם תמונות של החלל המיועד לפינת האוכל, של המטבח ושל חדר המגורים.

ישנם מגוון סגנונות של פינות אוכל; בעוד העיצובים המסורתיים של פינות האוכל נראים “כבדים” ולא מרשימים, עיצובים מודרניים מפיחים רוח חדשה בפינת האוכל. שולחנות האוכל היוקרתיים עשויים לרוב מעץ מלא, וניתן לשלב בהם חומרי גלם אחרים כמו זכוכית, מתכת, שיש, ועוד. ברשת דיבאני סנטר תמצאו פינות אוכל בעיצובים ייחודיים שיפתיעו גם אתכם; שולחן עם רגל מרכזית עשויה זכוכית, שולחנות עם משטח קרמי עליון או שולחנות עם הרחבה אוטומטית – הכל עניין של טעם וסגנון.

עניין של נוחות

לא שכחנו את הכיסאות. אלה לא פחות חשובים מהשולחן! מלבד העיצוב שצריך להיות תואם לשולחן, חשוב גם שיהיה לכם ולאורחים שלכם נוח לשבת עליהם. ארוחות חג עשויות להימשך כמה שעות, לכן בחירות הכיסאות היא חשובה ביותר. אנחנו יכולים לספר לכם שלנוחות מקסימלית מומלץ לבחור בכיסא רחב שבו גם המושב וגם המשענת מרופדים. הריפוד יכול להיות מסוגים שונים של בדים עמידים שישמרו על המראה שלהם לאורך זמן. כשיש ילדים קטנים במשפחה, לא כדאי לבחור בבדים עדינים או בהירים מאוד, וחשוב שניתן יהיה לנקות את המושבים גם במטלית לחה.

בוחרים צבע

בחירת הצבע היא כמובן עניין של טעם, וצריכה כאמור להיות תואמת לגוונים של סביבת המגורים שלכם. ובכל זאת, לבחירת הצבע משמעות אדירה, שכן כל צבע משדר דבר אחר, והשאלה היא איזו אווירה אתם רוצים ליצור בחלל? לבן לדוגמה משדר טוהר, ניקיון ואסתטיקה. גוונים כהים משדרים מסתורין, אלגנטיות ויוקרה. ירוק מתקשר לפריחה, ומביא עמו את הטבע הביתה. כחול הוא צבע המים והשמים והוא משדר הרמוניה וזרימה. צבעים חומים למיניהם מתקשרים לאמא אדמה ומביאים איתם את המראה הטבעי, שיכול להמשיך את המראה הכפרי. ואם בא לכם “להשתולל” עם אדום או כתום, דעו שהם נחשבים לצבעים שמעוררים תיאבון. האדום הוא צבע בולט וחושני, והכתום משדר חום. אפשר כמובן לבחור לשלב רק “נגיעות” של צבעים באלמנטים שונים על השולחן או סביבו, כמו האקססוריז, הווילונות, המפה, ושאר אביזרי עיצוב. אלמנט נוסף שמשפיע על נראות פינת האוכל והצבעים שסביב הוא האור: הן הטבעי, והן המלאכותי. לתאורה יש תפקיד עיצובי משמעותי והיא יכולה לשנות את המראה של החלל. ככלל, חשוב שהתאורה תהיה ממוקדת מעל פינת האוכל, בעזרת גוף תאורה מרכזי. ואם לא נכנס הרבה אור טבעי פנימה, אפשר לחזק את האור עם תוספות מהצד.

עוד נקודה למחשבה

פינת האוכל תלווה אתכם לאורך שנים, לכן כדאי להשקיע בפינת אוכל איכותית שתחזיק מעמד היטב ותיראה במיטבה גם אחרי שנים. אם תתפשרו על פינת אוכל זולה, אתם עשויים למצוא את עצמכם עם מוצר באיכות נמוכה שלאחר תקופה קצרה מאבד מהיציבות והמראה החדש. כעת, אתם מוכנים לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם. זכרו שיוקרה, אינה מתבטאת רק במחיר, אלא באיכות החומרים והגימורים, ובעיצובים חדשניים וייחודיים שישפיעו על מראה הבית כולו.

נשמח לעמוד לשירותכם,

Divani Center .

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email